Dames-1.Onlangs heeft Gym Fitness dit leuke dames team, SV Honselersdijk Dames 1 gesponsord met een aantal bidons. :-)

Dit is een mooie brug naar het feit dat iedereen er goed op let dat er voldoende water gedronken moet worden. In de moderne maatschappij hebben we allerlei frisdranken, thee, sapjes, etc. Al deze drankjes zorgen ervoor dat we minder water gaan drinken, terwijl we eigenlijk alleen water nodig hebben! We kunnen weken zonder eten maar, 3 dagen zonder water, en we krijgen allerlei uitval verschijnselen!! Naarmate we ouder worden, raken we ons natuurlijke dorst signaal kwijt en verwarren het soms met trek in iets zoets of hartigs. Vraag maar aan mensen om je heen, vooral ouderen, hoeveel water (water, geen andere drankjes) ze drinken. Het antwoord zal praktisch altijd uitwijzen dat ca. 90% te weinig water drinkt! Een droge tong is geen signaal voor dorst, een gezond mens dient onder normale omstandigheden ca. 2 ½ liter water per dag te drinken (afhankelijk van het lichaamsgewicht*) bij intensief sporten, zwaar lichamelijk werk natuurlijk meer. Dit water is nodig om alle lichaamscellen gevuld te houden, zodat het lichaam optimaal kan functioneren. Bloed bestaat voor 98% uit water!! Wat zal er gebeuren wanneer je te weinig water drinkt, het bloed wordt dikker, en stroomt moeilijker door de aderen, met klonteringen tot gevolg. De hersenen bestaan voor 85% uit water, drijven in een water zout oplossing, daardoor zijn hersenen uiterst gevoelig voor uitdroging! In het begin moet je het water drinken opbouwen, en daarbij wat zeezout of nog beter Himalayazout gebruiken. Waarom dit soort zout, omdat dit nog volop essentiële mineralen bevat. Een afgeklopt theelepeltje mineraal zout per dag over je eten is over het algemeen voldoende. Ga meer dan 2 ½ liter water drinken om alle lichaamscellen goed gevuld te houden!!

*Water behoefte onder normale omstandigheden : lichaamsgewicht X 0,30
Voorbeeld: 80kg X 0,30 = 2,4 liter per dag.

Sportieve groet,
Team Gym Fitness

Facebook